Pagina's

donderdag 25 mei 2017

2017-05-25 Ootmarsum-Steenwijk (115 km)


De tweede etappe van mijn mini vakantie. Na een wat korte maar redelijke nacht (het is toch altijd even weer wennen zo'n eerste nacht in een tent) vroeg op pad. Frisjes en een beetje mistig, maar dat vedween al vrij snel en toen het echt warm begon te worden viel het me zwaar (toch een te korte nacht). Desondanks wel genoten, Ommen en omgeving is prachtig, daarna een wat saaier stuk om vervolgens in de kop van Overijssel weer van het landschap van het Nationaal Park Weerribben-Wieden te kunnen genieten. Blokzijl is ook een aanradertje.
Eenmaal in Steenwijk werd ik vriendelijk ontvangen op de minicamping Steenwijkerkamp. Hoewel ik niet gereserveerd had kreeg ik meteen al te horen dat er voor fietsers altijd een plekje is. Voor 5,50 euro was ik klaar voor de nacht, inclusief gratis pilsje. Echt Top! Eigenlijk was het plan ook nog Steenwijk te verkennen, maar dat bewaar ik wel voor een volgende keer. Ik had geen puf meer.

De Route

Geesteren

Beerze

De Vecht bij Ommen

Ommen

Bij Blokzijl

Blokzijl

Blokzijl

Blokzijl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten